Історична довідка
Хмельницького закладу дошкільної освіти № 37 "Незабудка"
Хмельницької міської ради Хмельницької області
з 1974-2023рр.
Своє функціонування заклад розпочав 1 листопада 1974року. Введений в експлуатацію 2 січня 1975 року, протокол засідання Хмельницького міськвиконкому від 02 січня 1975 року № 1 як дитячий садок – ясла на 280 місць.
На підставі рішення 15-ї сесії Хмельницької міської Ради від 22.12.2003 року № 6 змінено назву Хмельницького дошкільного виховного закладу на Хмельницький дошкільний навчальний заклад № 37 «Незабудка»
Рішенням сьомої сесії Хмельницької міської ради від 14.07.2021 року змінено найменування закладу з Хмельницького дошкільного навчального закладу № 37 «Незабудка» на Хмельницький заклад дошкільної освіти № 37 «Незабудка» Хмельницької міської ради Хмельницької області.
Хмельницький заклад дошкільної освіти №37 «Незабудка» побудований за типовим проектом, комбінованого типу: на той час 12-ти груповий. Тривалий час в закладі навчалися діти 1-х та 2-х класів ЗОШ № 22.У підвальному приміщені були розташовані стлярні та сантехнічні майстерні для ремонту
За роки функціонування дитячий садок зазнав багато реконструкцій.
На даний час за технічними документами заклад розрахований на 9 груп 154 місця.
Всі клопоти по забезпеченню та відкриттю закладу лягли на плечі першої завідуючої Петровської Галини Петрівни, яка працювала з 01.11.1974 по 10.10.1976 роки.
Наступницею стала Рябова Марія Костянтинівна, яка працювала на посаді завідуючої з 11.10.1976 року по 30.06.1983 року. Її працівники характеризують, як хорошого господарника.
Сутягіна Любов Максимівна очолила заклад на період з 01.07.1983 року по 30.12.1988 рік. Добрий, розумний керівник, яка користувалася авторитетом серед колег.
Пшенична Інна Семенівна на посаді завідуючої працювала з 02.01.1989 року по липень 2009 року. У той час керівник та вихователь-методист ініціювала роботу закладу за напрямом: «Художньо-мовна діяльність». Матеріали з даної системи роботи були вміщені в книжці «Театралізована діяльність дітей дошкільного віку» та видана в 1998 році. За свою діяльність Інна Семенівна нагороджена знаком «Відмінник освіти»
З 2009 року по 2017 рік очолила заклад людина, яка пройшла усі щаблі педагогічної ниви від вихователя до завідуючої - Карун Тетяна Олександрівна. Ініціативний та творчий керівник. Завдяки її турботі у закладі створені належні умови для перебування дітей . Тетяна Олександрівна неодноразово ділилася досвідом роботи з організації харчування дітей для керівників дошкільних закладів району та міста Хмельницького.
Протягом усього періоду роботи дошкільного закладу в ньому працювало багато яскравих людей, яких обов’язково потрібно згадати висвітлюючи історію дошкільного закладу: Харченко А.А. – вихователь, яка на даний час працює старшим викладачем кафедри психології та педагогіки ХОІППО, Панюшкіна С.В. - музичний керівник, Водільнікова О.Л. – музичний керівник, гра якої йшла від серця і не залишала байдужим нікого; Подгорнова М.М. - дефектолог, Бац Т. Г. – кухар, Гончарук З.О. – вихователь, Процишина Л.Б. – кухар, Негру О.Д. – вихователь.
З липня 2017 року заклад очолила Слівінська Тетяна Олексіївна.
Основними пріоритетами напрямками у роботі керівника є :
- створення безпечних умов перебування усіх учасників освітнього процесу в закладі;
- надання якісних освітніх послуг дітям раннього та дошкільного віку, дітям з ООП;
- оновлення системи управління;
- створення умови для самоосвітньої діяльності педагогів та підвищенню їх професійного розвитку;
- забезпечення належного предметно-розвивального середовища ;
- відкритість у роботі з батьками та громадськістю
Рішенням десятої сесії Хмельницької міської ради від 15.12.2021 року № 49 «Про переведення закладів освіти Хмельницької міської територіальної громади на самостійне ведення бухгалтерського обліку та фінансової звітності» з 01.01.2022 року Хмельницький заклад дошкільної освіти № 37 «Незабудка» переведено на самостійне ведення бухгалтерського обліку та фінансової звітності.
Вдале планування адміністративно-господарської діяльності закладу освіти: дотримання трудового законодавства, збереження матеріально-технічної бази закладу, забезпечення дотримання санітарно-гігієнічних норм, правил техніки безпеки, безпечної життєдіяльності дітей дозволило створити оптимальні умови для роботи колективу й виховання дітей. Покращилась матеріальна база закладу освіти, осучаснено ігрові осередки та приміщення групових кімнат.
Земельна ділянка закладу складає : 1,04га
Площа будівлі закладу: 2565,2 м2
Наявна допоміжна споруда – овочеве сховище
У закладі облаштовано найпростіше укриття.
З 1вересня 2021 року у закладі відкрито першу інклюзивну групу. На цей час уже функціонує 2 інклюзивні групи.
Третій рік поспіль колектив закладу працює в нових реаліях короновірусної хвороби та війни. Однак, всупереч викликам, ми разом забезпечуємо надання якісних освітніх послуг нашим вихованцям.
Навчальний рік в закладі починається 1 вересня та закінчується 31 травня наступного року. З 1 червня по 31 серпня (оздоровчий період) у закладі дошкільної освіти проводиться оздоровлення дітей.
Мова освітнього процесу у закладі - українська.
Працюємо з понеділка по п’ятницю з 7.00 до 19.00 , на період воєнного стану державні святкові дні є робочими.
Групи загального розвитку працюють з 07.00 по 19.00
Спеціальні групи працюють з 7.30 по 18.00
Інклюзивні групи працюють з 8.00 по 18.00
Мережа та контингент вихованців
Проєктна потужність : 154
Списковий склад : 305
1 група раннього віку
3 групи молодшого дошкільного віку
2 групи середнього дошкільного віку, з них
3 групи старшого дошкільного віку, з них:
2 групи логопедичні та 1 інклюзивна
У 2023 році звершено роботу по встановленню бойлерів для нагрівння води( до 2018року гаряча вода у групових буфетах була відсутня).
Наявний стаціонарний телефон, підключений заклад до мережі Інтернет, встановлено маршрутизатори, наявні 2 стаціонарних комп’ютера та 4 ноутбука, 3 принтера, 2 ламінатора,7 телевізорів, 3 акустичних системи, 1 магнітофон, 2 фортепіано.
Для організації освітнього процесу в закладі дошкільної освіти функціонують: музична зала, фізкультурна зала, кабінет практичного психолога, кабінет вчителів-логопедів (дві кімнати), методичний кабінет,ресурсна кімната ,спортивний майданчик (прилаштована територія), 9 ігрових майданчиків, 9 групових кімнат, 6 спалень, 9 роздягалень. Також є окремі пиміщення для працівників закладу: медичний блок, харчоблок, пральня, кабінет завідувача господарство, адміністративний блок ( кабінет директора, бухгалтерської служби, діловод), приміщення –кладові – 3, приміщення для технічних працівників.
В закладі 3 спеціальних групи (логопедичні) для дітей з вадами мови та 2 інклюзивні. Всього зараховано в логопедичні групи 42 дитини. Згідно перспективного плану, карток мовленнєвого розвитку, індивідуальних карток розвитку дитини вчителі-логопеди проводили індивідуальні та підгрупові логокорекційні заняття. Вони носять ігровий характер, включають в себе роботу над:
- рухливістю артикуляційного апарату, формуванням правильної вимови звуків та введенням їх у зв’язне мовлення;
- формуванням складової структури слова;
- розширенням словникового запасу, формуванням граматичних уявлень та вдосконаленням зв’язного мовлення, розвитком фонематичного сприймання, слухової уваги, мовленнєвого дихання, координації рухів пальців рук, психічних процесів.
З інклюзивним навчанням функціонує 2 групи . Здобуття дошкільної освіти дітьми з особливими освітніми потребами здійснюється за окремими програмами і методиками, розробленими на основі Базового компонента дошкільної освіти , індивідуальної програми розвитку та висновку ІРЦ.
З метою реалізації варіативної складової Базового компонента дошкільної освіти, задоволення особистих потреб дітей та успішної соціалізації особистості дошкільників у закладі дошкільної освіти було організовано роботу гуртків з надання додаткових освітніх послуг .
Гурткова робота (додаткові освітні послуги) у закладі проводяться у межах гранично допустимого навантаження дитини, визначеного Міністерством освіти і науки України разом з Міністерством охорони здоров’я. Заняття проводились у другу половину дня з усією групою та з подальшим поділом дітей на підгрупи ( в залежності від тематики заняття та змісту організованої діяльності).
Додаткові освітні послуги надаються 90% дітей закладу дошкільної освіти. Робота проводилась узгоджено з освітнім процесом, що сприяло підвищенню результативності виконання програмових вимог. Надання додаткових освітніх послуг дошкільнятам за напрямом – хореографія та англійська мова забезпечує виховання соціокультурної компетентності особистості.
В закладі витримується 3-разовий режим харчування. Для раціонального харчування дітей на основі орієнтовного чотирьохтижневого перспективного меню для закладів дошкільної освіти та з урахуванням наявності продуктів складалося щоденне меню.
У закладі постійно здійснюється контроль за харчуванням дітей, станом їхнього здоров’я. В основу раціонального харчування входять збалансована кількість білків, вуглеводів і жирів, що надходять в організм з їжею, а також достатня кількість вітамінів, мінералів.
Основними партнерами у вихованні і розвитку дітей є батьки. Головна стратегія роботи з батьками – узгодженість та спільне з батьками виховання та розвиток дітей, співробітництво, диференціація та індивідуальний підхід до кожної родини, відкритість.
Зміст роботи закладу дошкільної освіти з сім’єю включає в себе:
- спільна діяльність у вирішенні всіх питань виховання дітей;
- просвітницька робота;
- залучення батьків до активної участі в освітньому процесі;
- надання допомоги з питань виховання дітей.
Партнери Хмельницького закладу дошкільної освіти № 37 «Незабудка»:
- Департамент освіти та науки Хмельницької міської ради;
- Хмельницька середня загальноосвітня школа № 22
- Хмельницька міська дитяча бібліотека ім. Т.Г.Шевченка;
- Хмельницький академічний обласний театр ляльок;
- Хмельницький обласний краєзнавчий музей;
- Хмельницький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти;
- Хмельницький інклюзивно-ресурсний центр № 2.